pin up

Αναφορά περίπτωσης και βιβλιογραφική ανασκόπηση

Χειρουργική διαχείριση της ενδομητρίωσης από τον Dr Καλαμπόκα 1

Χειρουργική διαχείριση της ενδομητρίωσης από τον Dr Καλαμπόκα 2

Χειρουργική διαχείριση της ενδομητρίωσης από τον Dr Καλαμπόκα 3

Χειρουργική διαχείριση της ενδομητρίωσης από τον Dr Καλαμπόκα 4

Χειρουργική διαχείριση της ενδομητρίωσης από τον Dr Καλαμπόκα 5

Χειρουργική διαχείριση της ενδομητρίωσης από τον Dr Καλαμπόκα 6

.

Μπορεί η ενδομητρίωση να θεραπευτεί;

Η ενδομητρίωση είναι μία χρόνια φλεγμονώδης νόσος γιατί την οποία μέχρι σήμερα δεν υπάρχει διαθέσιμο κάποιο θεραπευτικό σχήμα ή κάποια παρέμβαση, η οποία να οδηγεί σε εκρίζωση της νόσου.

Ωστόσο, υπάρχουν διαθέσιμες πολλές στρατηγικές διαχείρισης, οι οποίες στοχεύουν σε δύο βασικά σημεία.

• Το πρώτο είναι η αποτελεσματική διαχείριση των συμπτωμάτων της ενδομητρίωσης, όταν αυτά υπάρχουν, ώστε να βελτιώνεται σημαντικά η ποιότητα της ζωής.
  • Το δεύτερο είναι η αντιμετώπιση της υπογονιμότητας που σχετίζεται με την ενδομητρίωση, όταν η νόσος πλήττει τη γονιμότητα.

Ποιες μέθοδοι εφαρμόζονται για την αντιμετώπιση των συμπτωμάτων της ενδομητρίωσης;

Ανάλογα με τη φύση των συμπτωμάτων, τη γενικότερη κατάσταση της υγείας και την επιθυμία του εκάστοτε ατόμου υπάρχουν οι μέθοδοι:

Μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα (ΜΣΑΦ): περιορίζουν τη φλεγμονή και τα επώδυνα συμπτώματα της ενδομητρίωσης.

Σχήματα που ελέγχουν τα επίπεδα των οιστρογόνων στο αίμα όπως: τα συνδυασμένα αντισυλληπτικά, οι προγεστίνες, τα ανάλογα της GnRH, οι αναστολείς της αρωματάσης και συνδυασμός αυτών.

Χειρουργική διαχείριση: σήμερα εφαρμόζονται μέθοδοι ελάχιστα επεμβατικής χειρουργικής (λαπαροσκόπηση) μέσω των οποίων σχεδόν ατραυματικά απομακρύνονται οι εστίες της ενδομητρίωσης από τους ιστούς που έχουν προσβάλει.

Ποιες μέθοδοι εφαρμόζονται για την αντιμετώπιση της υπογονιμότητας που σχετίζεται με την ενδομητρίωση;

Ιατρικώς Υποβοηθούμενης Αναπαραγωγή: ανάλογα με τη φύση της νόσου, τη γενικότερη κατάσταση της υγείας και την αξιολόγηση όλων των παραμέτρων που σχετίζονται με τη γονιμότητα του ζεύγους μπορούν να εφαρμοστούν ενδομήτρια σπερματέγχυση ή/και κλασική εξωσωματική γονιμοποίηση (IVF).

Χειρουργική διαχείριση: συνήθως η χειρουργική διαχείριση πραγματοποιείται μετά από την εφαρμογή μεθόδων ιατρικώς υποβοηθούμενης αναπαραγωγής. Μετά από την χειρουργική απομάκρυνση των εστιών της ενδομητρίωσης και ανάλογα με τη φύση του εκάστοτε περιστατικού ο γιατρός μπορεί να προτείνει την έναρξη προσπαθειών φυσικής σύλληψης ή να προτείνει την σύλληψη μέσω μεθόδων υποβοηθούμενης αναπαραγωγής.